(17.XII.2003) Problem ze zrzuceniem nadwagi - odpowiada lek. med. Wojciech Kania

Szanowny Panie Doktorze!
Mam 49 lat, 158 cm wzrostu, ważę 75 kg. Mam krępą budowę ciała, prowadzę raczej siedzący tryb życia. Mam żylaki podudzi, bóle kręgosłupa lędżwiowego i szyjnego, bóle głowy. Rozpoczęłam drugi miesiąc żywienia optymalnego ale bez żadnych większych rezultatów. Stosuję podane przez dietetyka z portalu internetowego wartości BTW: B-49-55, T-82-111, W-36-41. Do jadłospisów stosuję przepisy z książek J.Kwaśniewskiego. Dla zwiększenia efektów odchudzania jem 2 posiłki dziennie. Dzienną porcję węglowodanów zjadam przed zaśnięciem, w środku tygodnia stosuję 1-dniowy post (tylko same płyny-kawa,herbata,woda niegazowana). Efekty są na razie słabe. Rozpoczynając dietę ważyłam 76kg. Po pierwszym tygodniu waga spadła o 1 kg, w drugim nic, w trzecim kilogram w dół a w czwartym kilogram do góry. I tak zostałałam z moimi 75 kilogramami. Ogólnie czuję się dobrze. Czasami jestem trochę osłabiona, głodna i zła, szczególnie wtedy gdy czytam pozytywne opinie innych optymalnych. Proszę mi napisać co robię żle? Bardzo proszę o radę i wskazówki, ewentualnie przykładowy jadłospis. Z góry bardzo dziękuję. Podaję przykładowy jadłospis z ostatnich dwóch dni:
Śniadanie:
kiełbasa toruńska 150g lub 1 całe jajko
smalec 20g, 3 żółtka
cebula 20g, masło 20g
chleb biszkoptowy 40g, pomidor 50g
herbata z cytryna chleb biszkoptowy 40g
BTW 36,45 : 58,60 : 4,80, BTW 20,64 : 48,00 : 6,44
W południe kawa + 40g śmietana 12% 1,08 : 4,80 : 1,56
Obiadokolacja:
Kluseczki z serem 200g, sernik wiedeński 150g
masło 20g
bułka tarta 10g
cynamon
bulion z żółtkiem 100g
Przed spaniem 150g grepefruita, Przed spaniem 200g grepefruita
Bilans dzienny:
BTW
53,4 : 114,6 : 38,3 58,6 :107,2 : 41,5
1 : 2,1 : 0,7 1 : 1,8 : 0,7
Jeszcze raz bardzo dziękuję i czekam cierpliwie na odpowiedż
Optymalna Jadwiga


Pani Jadwigo,
Dolegliwości, które Panią trapią są spowodowane tym, że do tej pory organizm nie dostawał właściwego pożywienia. Kości, ścięgna, chrząstki na powierzchniach stawowych muszą mieć się z czego rozwijać. Wszystkie nasze organy, w tym mózg, powinny mieć odpowiednie paliwo do działania, a naszą rolą jest dostarczenie im tego, czego potrzebują. Pewne niedobory niektórych składników w jedzeniu, w powiązaniu z brakiem ruchu (ruch to życie i zdrowie) ujrzały światło dzienne u Pani w postaci schorzeń utrudniających normalną egzystencję. Na szczęście nie jest za późno, bo w Pani przypadku będzie możliwe pozbycie się ich dzięki wprowadzeniu żywienia optymalnego. Trzeba jednak pamiętać, że jedzenie optymalne to nie tylko jedzenie potraw optymalnych sporządzonych według przepisów z książek czy czasopism. Należy zwracać uwagę na ich skład, który powinien odpowiadać naszym potrzebom oraz pamiętać, żeby zjadać te potrawy w takich ilościach jakie są nam potrzebne, bo najczęściej przepisy są podane z ilościami składników dla kilku osób. W Pani przypadku powinno się uwzględniać potrawy zawierające dużo kolagenu, który potrzebny będzie do regeneracji zniszczonych stawów kręgosłupa. Ogólne ilości BTW wyliczane dla Pani osoby na podstawie wagi należnej trzeba będzie zmniejszyć z powodu prowadzenia siedzącego trybu życia, bo musimy zawsze dostosować wielkość posiłków do potrzeb organizmu w zależności od naszej aktywności. Tu może leżeć przyczyna braku spadku wagi. Proporcje i ilości BTW powinny wyglądać w pierwszych 3 miesiącach u Pani następująco : Białko - 55-60g, tłuszcz - 120-130g i węglowodanów ok. 45g na dobę. (wyliczona z internetu ilość węglowodanów była za mała i mogła być powodem bólów głowy i złego samopoczucia). Po trzech miesiącach proszę pamiętać, aby białko zjadać w ilości ok. 35-40/dobę. Należałoby się zastanowić, co zrobić, aby uaktywnić nieco Pani osobę - musi Pani coś wymyślić w celu zmiany tego "siedzącego trybu życia". W żywieniu optymalnym nie możemy się sugerować wynikami osiągniętymi przez innych. Każdy organizm jest inny i kieruje się własnymi prawami. To co jedni osiągają w 1 miesiąc, inni mogą spostrzec u siebie po pół roku, co nie znaczy, że dzieje się coś niewłaściwego. Należy jednak korzystać z doświadczeń tych optymalnych, którzy na swojej drodze spotykali liczne przeszkody i borykali się z podobnymi problemami jak Pani. Dlatego zachęcam do nawiązywania kontaktów z ludźmi stosującymi żywienie optymalne i na pewno wyciągną pomocną dłoń w kierunku nowicjusza potrzebującego pomocy.
Z pozdrowieniami

lek. med. W. Kania
Konsultant medyczny Akademii Zdrowia Arkadia-LIDO w Jastrzębiej Górze

  • phoca_thumb_l_88.jpg
  • phoca_thumb_l_89.jpg
  • phoca_thumb_l_94.jpg
  • phoca_thumb_l_96.jpg
  • phoca_thumb_l_98.jpg
  • phoca_thumb_l_99.jpg
  • phoca_thumb_l_129.jpg
  • phoca_thumb_l_133.jpg
  • phoca_thumb_l_134.jpg
  • phoca_thumb_l_137.jpg
  • phoca_thumb_l_138.jpg
  • phoca_thumb_l_143.jpg
  • phoca_thumb_l_144.jpg
  • phoca_thumb_l_147.jpg
  • phoca_thumb_l_162.jpg
  • phoca_thumb_l_163.jpg
  • phoca_thumb_l_178.jpg
  • phoca_thumb_l_180.jpg
  • phoca_thumb_m_88.jpg
  • phoca_thumb_m_89.jpg
Nasz ośrodek jest upoważniony do organizowania turnusów rehabilitacyjnych z dofinansowaniem z MOPS lub PFRON.

PFRON

 

Kontakt z Nami

Akademia Zdrowia ArkadiaLido
ul. Derdowskiego 8
84-104 Jastrzębia Góra

telefon: 587744593 lub 586749714

fax: 587279874

e-mail: arkadialido@op.pl


Formularz kontaktowy

Mapa dojazdu